Locatie Culemborg

Marathon op de planning? Wil je starten met hardlopen? Leer hardlopen als een pro! In Culemborg kun je eenvoudig deelnemen aan hardloop- en krachttrainingen voor alle niveaus. Eerste training is gratis!

Traninglocaties culemborg

Alpha Fysiotherapie Culemborg

Boschweg 6, 4105 DL Culemborg

Inloopspreekuur statina

Hopelijk hoef je er geen gebruik van te maken, maar met ingang van maandag 23 augustus 2021 kun je als lid van AV Statina elke maandag van 15.00 tot 16.00 uur zonder afspraak, gratis en vrijblijvend bij Alpha Fysiotherapie terecht voor een blessurecheck!

Adres: Boschweg 6 4105 DL Culemborg

Kracht/Core Trainingen

De Kracht/Core training bestaat uit een combinatie van verschillende trainingsvormen die in circuit vorm als groep gezamenlijk worden uitgevoerd. Deze type trainingen zijn geschikt als opstap naar meer bewegen of juist als aanvulling op je eigen trainingen/sport. Met name door het groepselement wat centraal staat in deze trainingen motiveer je elkaar net dat extra stapje te zetten. Een zeer gevarieerd trainingsaanbod met een gezellige en professionele sfeer.

Bij de Hardloopschool vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt tijdens de trainingen. Daarom delen wij deze trainingen zo in dat elk niveau mee kan doen. De intensiteit van de oefeningen kan eenvoudig aangepast worden naar gewenst niveau. Op deze manier hoef je je nooit zorgen te maken over mogelijke niveau verschillen. Plezier, beleving en persoonlijk succes staan dan ook zeker centraal tijdens deze training.

Tijdens de training zal de trainer stap voor stap de oefeningen voordoen en hier gewenste uitleg bij geven. Ook zal er tijdens het zelf uitvoeren van de oefeningen ten alle tijden de trainer er bij zijn om tips en aanwijzingen te geven over de uitvoering en waar nodig ondersteuning en veiligheid te bieden.

De kracht/core trainingen zijn trainingen waar je op een sportieve, maar vooral ook gezellige manier lekker aan de slag zult gaan met allerlei verschillende trainingsvormen. Leer jezelf kennen en ontdek nieuwe trainingsvormen!

Hardlooptrainingen

De hardlooptraining bestaat altijd een een loopspecifieke warming-up met aandacht voor looptechniek. Dit gebeurd op een speelse, maar wel serieuze manier. Er wordt geprobeerd een gezonde balans te vinden tussen plezier en het serieus uitvoeren van de oefeningen. Er is altijd ruimte voor plezier en een goed gesprek tussendoor.

Bij De Hardloopschool onderscheiden wij ons van andere loopgroepjes door middel van kwaliteit van de oefeningen en de persoonlijke aandacht.

Na de loopspecifieke warming-up zal er een interval programma uitgevoerd worden. Hier wordt ten alle tijden rekening gehouden met het niveau binnen de groep. De trainers zijn in staat het programma aan te passen wanneer je bijvoorbeeld een mindere dag hebt of last hebt van een pijntje. Op deze manier zul je altijd met een voldaan gevoel de training afsluiten.

Interesse om een keer gratis mee te trainen?

Hoe kan ik blessurevrij lopen? Hoe kan ik lichter en ontspannender lopen? Wat is een goede lichaamshouding? Hoe gebruik ik het lichaam zonder overbelasting? Hoe maak ik gebruik van de zwaartekracht? Hoe maak ik beter gebruik van mijn voeten? Verrijk jezelf met een training en maak kennis met een hele nieuwe loopervaring.